Strona główna Oferta/Cennik Akcesoria Poradniki Galeria O nas Kontakt

Poradniki

Poniżej znajdziecie Państwo pomocne informacje dotyczące działań, jakie należy podjąć w przypadku zgonu bliskiej osoby.

1. Podstawowe czynności:
  • Pozyskanie karty zgonu – Karta wystawiana jest w szpitalu przez lekarza oddziałowego. W przypadku zgonu w domu należy wezwać lekarza (rodzinnego lub pogotowia) w celu jej wystawienia.
  • Skontaktowanie się z zakładem pogrzebowym – pozostajemy do Państwa dyspozycji przez 24h na dobę.
  • Pozyskanie aktu zgonu w Urzędzie Stanu Cywilnego.
2. Do naszego zakładu należy dostarczyć:
  • Kartę zgonu
  • Dowód osobisty osoby zmarłej
  • Zaświadczenie z zakładu pracy o zatrudnieniu lub ostatni odcinek renty/emerytury
3. W celu ubiegania się o wypłatę zasiłku pogrzebowego należy zgromadzić następujące dokumenty:
  • Wniosek o wypłatę (druk ZUS Z-12)
  • Skrócony odpis aktu zgonu
  • Oryginały rachunków potwierdzających koszty związane z organizacją pogrzebu
  • Dokumenty potwierdzające pokrewieństwo / powinowactwo z osobą zmarłą
4. Co zrobić w chwili zgonu bliskiej osoby?

W pierwszej kolejności należy zawiadomić Pogotowie Ratunkowe pod numerem 999 (z telefonu stacjonarnego) lub 112 (z telefonu komórkowego). Lekarz wystawi dokument potwierdzający zgon. W przypadku zgonu w szpitalu kartę zgonu należy odebrać z oddziału.

5. Kto wystawia akt zgonu?

Po akt zgonu należy zgłosić się do Urzędu Stanu Cywilnego w miejscowości, w której zgon nastąpił. Akt zgonu wystawiany jest na podstawie karty zgonu. Należy mieć ze sobą również dowód tożsamości osoby zmarłej oraz dokument potwierdzający tożsamość osoby zgłaszającej.

6. Jakie dokumenty będą potrzebne do organizacji pogrzebu?

Po akt zgonu należy zgłosić się do Urzędu Stanu Cywilnego w miejscowości, w której zgon nastąpił. Akt zgonu wystawiany jest na podstawie karty zgonu. Należy mieć ze sobą również dowód tożsamości osoby zmarłej oraz dokument potwierdzający tożsamość osoby zgłaszającej. Konieczne są: akt zgonu oraz dokument potwierdzający tożsamość osoby organizującej ceremonię i pokrywającej koszty pogrzebu.

7. Jakie dokumenty należy złożyć w celu otrzymania zasiłku z ZUS?

Potrzebne będą: akt zgonu, oryginały rachunków potwierdzających poniesione koszty, dokument tożsamości. W przygotowaniu dokumentów i wypełnianiu druków ZUS pomogą Państwu pracownicy naszego zakładu.

Jeżeli mają Państwo jakiekolwiek pytania lub wątpliwości albo potrzebują wsparcia w zorganizowaniu ceremonii, służymy pomocą.

Zapraszamy do kontaktu!

Serwis https://pogrzebytarnobrzeg.pl używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może lepiej działać. Dowiedz się więcej o polityce prywatności w naszym serwisie.

Zgoda